zondag 28 september 2008

intermezzo

Nog maar pas een blog begonnen - en het ligt al voor twee weken stil...

Maar met Thijmen die op de wereld is gekomen (18 september) is de activiteit op de bouwplaats even op een laag pitje gezet.



Ondertussen proberen we terug op dreef te komen - een beetje geholpen door het mooie weer van de laatste dagen. Bedoeling is om na het buitenpleisterwerk de rest van het stro vóór de winter van een eerste beschermlaag te voorzien. In plaats van direct een stro-leem mengeling op te brengen, ga ik proberen om eerst een laagje klei (waarvan ik hier ook een camionlading heb liggen) met een compressor-spuit aan te brengen. Daarvoor moet ik wel de klei (momenteel stevige, plakkerige blokken) bewerkbaar maken. Het eenvoudigst lijkt me om die brokken te laten weken, met een mixer fijn te maken, om te eindigen in een soort van dikke "chocomelk".

Daarnaast probeer ik ook de muren zo goed mogelijk klaar te maken: strobalen trimmen met een kettingzaag (lijkt me toch iets vlotter te gaan dan een heggeschaar), en hier en daar ook nog de houten balken - die wat teveel naar binnen uitstaken - wat afkappen. De sporen van de houtbeitel maken er een ruw oppervlak van, wat hopelijk nog positief is voor het hechten van de klei.




Geen opmerkingen: