zondag 15 februari 2009

Winterslaap

Lectuur voor de donkere avonden.
De activiteiten stonden de laatste weken op een laag pitje. Vooral wat denkwerk (of wat dromen?) - zo heb ik me eens met de details van de technische voorzieningen bezig gehouden (waar gaan de lampen branden?) - en ook hoe de keuken en badkamer er gaan uitzien. Want daar zal ook water mogen toe- en afgevoerd worden. Met het wat minder courante bouwsysteem moeten we dan ook iets meer buiten het klassieke kader denken, maar eigenlijk is met een beetje creativiteit véél mogelijk. En eindelijk eens een tegelwinkel binnengestapt om naar de vloertegels te kijken (en nu begin ik daar plots overal op te letten). Eerst leken keramische tegels handiger, maar de natuursteen (arduin) lijkt me nu toch meer te bekoren - met de jaren wordt die mooier, terwijl de keramiek dan misschien eerder verslijt?

Op de bouwplaats waren het vooral plafondwerken - eindelijk hangt er een dampscherm aan het gebogen gedeelte. Daartegen nog de tengellatten, waartegen dan de beplanking kan bevestigd worden. Die beplanking zou ik eerst een laagje beits willen bezorgen, maar de pot vermeldt een minimale temperatuur van 10°C om dat uit te voeren. Nog effe wachten dus...

En om alles luchtdicht af te sluiten (en die luchtlekken waren met de vrieskou in januari goed te voelen...) zal er nog wel wat gekit en afgeplakt mogen worden...

Ondertussen zie ik mijn stulpje ook nog verschijnen op de orthofoto's van Geo-Vlaanderen (ze moeten in het voorjaar van 2007 genomen zijn vermoed ik). Nu nog kijken wanneer ik met Google Earth hierop kan inzoomen...

2 opmerkingen:

Maastricht Moet Je Horen! zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Unknown zei

Wij wensen ons huis te bouwen via de houtskeletbouw van 3bouw. Houtskeletbouw zou enerigiezuinig, snel te bouwen en steviger zijn. Van stro was er wel geen sprake zoals ik las. Is dat enkel voor isolatie?